Direktlänk till inlägg 28 augusti 2007
Det sa en telefonsvarare till mig idag, det skulle underlätta för oss som ringde till vårdcentralen att komma i kontakt med dem.
Jag skulle lämna mitt namn och nummer så skulle jag bli uppringd så fort som möjligt, nu hade jag väldigt ont i mina öron och ville därför prata med någon på en gång, det gick inte.
Efter många försök tänkte jag tillslut att jag skulle tala in ett meddelande, då säger telefonsvararen att det inte gick?
Säg att de skulle få lite mer pengar, anställa några fler, så de kunde hinna med att göra det de ska.
Som det är nu känner jag verkligen för de flesta inom vården, då t.ex någon har suttit i kö i en timme och väntat och klommer fram till en stackars sjuksköterska, vem får ta skiten för väntan då, en stackars sköterska som helt säkert gör sitt bästa.
Lägg pengarna på det viktigaste först, sedan på det som kan vänta.
Självklart ska vi lägga pengar på att ha en bra Allsvensk arena, att ha en fin hamn, o.s.v
Till vilket pris, att folk inom sjukvården kör slut på sig för att de bryr sig om människor.
För det är något som tyvärr kan utnyttjas, att folk bryr sig.
En sjuksköterska som har för mycket att göra gör det ändå för det måste bli gjort och i de flesta människor som jobbar med andra människor finns en egenskap som gör att de bryr sig.
Detta gör att det fungerar, men på bristningsgränsen, hur långt ska våra kära politiker våga dra det?
Snart smäller gummibandet tror jag.
Nu var det länge sedan. Jag vet inte riktigt, jag känner känslor jag inte vet vad jag ska göra av, det finns två lika logiska svar, därför kan jag inte välja. Vad är en känsla egentligen? Vad skulle hända om vi fick svaret på vad det är...
Jag vill uppmana alla som vill få ut mer av sina möten med andra människor att läsa boken Att växa genom möten av Kay Pollack. Det står otroligt mycket vettigt i den boken, visst att mycket kändes självklart när jag läste boken, dock när jag tänkte e...
Ja nu är det nära, på måndag ska jag få veta vad det är som är fel i mitt knä. Känns riktigt skönt att få veta vad det är och om det går att göra något åt det, även om det skulle vara något trasigt. För det är väl som det brukar sägas, det är bättre ...
Tack för all hjälp. Tack för att du alltid finns där, för att du alltid lyssnar, för att du bryr dig. Bara att veta att det är ett telfonsamtal bort har hjälpt många gånger utan att jag ens behövt ringt. Tack för att du är min syster! ...
...kommer ur det mesta, det är verkligen sant. Jag vill gå vidare och känner nu att detta är bland det bästa som kunde hända mig. Jag får chansen att göra något jag funderat länge på, dessutom finns det ju andra fördelar också som oväntat dykt upp....
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | 3 |
4 |
5 |
|||||
6 |
7 | 8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
|||
20 |
21 |
22 |
23 |
24 | 25 |
26 |
|||
27 |
28 | 29 |
30 |
31 |
|||||
|